Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Порядок ведення обліку товарних запасів, якщо підприємець здійснює діяльність у декількох місцях продажу (господарських об’єктах)

опубліковано 23 листопада 2022 о 14:24

Головне управління ДПС у Хмельницькій області повідомляє, що ФОП (у тому числі платник єдиного податку), який здійснює діяльність у декількох місцях продажу (господарських об’єктах), веде облік товарних запасів також за кожним окремим місцем продажу (господарським об’єктом) на підставі первинних документів, які підтверджують отримання товарів таким ФОП або окремим місцем продажу (господарським об’єктом), та/або первинних документів на внутрішнє переміщення товарів між ФОП та його окремими місцями продажу (господарськими об’єктами).

Порядок ведення обліку товарних запасів для ФОП, у тому числі платників єдиного  податку,  затверджений   наказом  Міністерства  фінансів  України   від  03 вересня 2021 року № 496, визначає правила ведення обліку товарних запасів та поширюється на  ФОП,  у  тому  числі  платників  єдиного  податку,  які відповідно до Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зобов’язані вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) або розрахункові операції в місці продажу (господарському об’єкті) такого підприємця.

Пунктом 1 розд. II Порядку № 496 встановлено, що облік товарних запасів здійснюється ФОП шляхом постійного внесення до Форми ведення обліку товарних запасів інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід’ємною частиною такого обліку.

При цьому підприємець, який здійснює діяльність у декількох місцях продажу (господарських об’єктах), веде облік товарних запасів також за кожним окремим місцем продажу (господарським об’єктом) на підставі первинних документів, які підтверджують отримання товарів таким підприємцем або окремим місцем продажу (господарським об’єктом), та/або первинних документів на внутрішнє переміщення товарів між підприємцем та його окремими місцями продажу (господарськими об’єктами). Первинні документи на внутрішнє переміщення товарів є невід’ємною частиною такого обліку.

Первинні документи, на підставі яких внесено записи до Форми обліку, є обов’язковими додатками до такої форми. Внесення даних до Форми обліку щодо надходження товарів на підставі первинних документів здійснюється до початку їх реалізації.