Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Документальне підтвердження витрат на сплату процентів за користування іпотечним житловим кредитом для отримання податкової знижки

опубліковано 23 листопада 2021 о 10:03

Головне управління ДПС у Хмельницькій області нагадує, що платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року частину суми процентів, фактично сплачених протягом звітного податкового року  за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах.

Таке право виникає, якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема, згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.

До податкової знижки включаються фактично здійснені витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт/послуг) і строк оплати за них.

Копії зазначених документів надаються до контролюючого органу разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи, а оригінали цих документів підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.

Отже, платник податку – резидент для отримання податкової знижки на частину суми процентів за користування житловим кредитом має подати до контролюючого органу:

  • податкову декларацію про майновий стан і доходи;
  • документи і відомості, пов’язані з правом на отримання такої знижки:

   - кредитний договір та нотаріально завірений договір іпотеки;
  - відповідні платіжні документи, в яких чітко визначено суму сплачених відсотків за користування іпотечним кредитом та прізвище, ім’я, по-батькові платника податку як платника цих процентів (рахунок з відбитком каси про перерахування коштів, платіжне доручення банку з відміткою про перерахування коштів).

Якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.

  -  паспорт платника податку з позначкою про реєстрацію за місцезнаходженням житлового будинку (квартири, кімнати), щодо якого оформлено іпотечний житловий кредит;

  - довідку про заробітну плату  за звітний податковий рік.