З метою надання суб’єктам господарювання роз’яснень щодо застосування положень податкового законодавства, проведено сеанс телефонного зв`язку «гаряча лінія».
На питання, які надійшли від платників, відповідав заступник начальника Головного управління ДПС у Хмельницькій області Валерій Коновальчук.
До вашої уваги пропонуємо актуальні запитання та відповіді на них.
Питання: Чи можна подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування через Електронний кабінет?
Відповідь: За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету підприємець має можливість направити до ДПС разом із супровідним листом у форматі pdf заяву про застосування спрощеної системи оподаткування, розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування.
Інформацію щодо отримання та реєстрації заяви в ДПС можна переглянути в закладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Е-кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи».
Питання: Чи необхідно скасовувати апаратний РРО та реєструвати програмний?
Відповідь: Законодавчо не встановлено обмежень щодо використання суб’єктом господарювання наряду з апаратним програмного РРО.
Суб’єкт господарювання самостійно, виходячи з власних потреб, обирає вид РРО (програмний та/або апаратний) засобами якого має намір здійснювати реєстрацію розрахункових операцій відповідно до вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Якщо суб’єкт господарювання приймає рішення використовувати програмний РРО замість апаратного, реєстрацію апаратного РРО необхідно скасувати.
Питання: Якщо помилково проведено суму розрахунків через ПРРО, яким чином виправити помилку?
Відповідь: Скасування суб’єктом господарювання помилково проведеної суми через програмний реєстратор розрахункових операцій здійснюється шляхом формування розрахункового документу повернення товару (фіскальний касовий чек видачі коштів) або шляхом сторнування попереднього чеку та проведення операції продажу повторно.
Питання: За якою адресою — юридичною чи фактичною, органи податкової служби можуть проводити перевірки щодо наявності неоформлених працівників?
Відповідь: Виїзна перевірка може проводиться за адресою реєстрації платників, а також за іншими адресами, які за інформацією органів податкової служби можуть бути пов’язані з об’єктами оподаткування таких платників. Інформація щодо адрес, відмінних від юридичної та фактичної, щодо яких також можлива перевірка, може міститись у наявних у контролерів документах. Це можуть бути, зокрема, форма № 20-ОПП щодо об’єктів оподаткування, адреси розташування точок здійснення діяльності, зазначених у ліцензіях, запити, скарги, інші письмові документи, інформація з реєстрів та автоматизованих інформаційних систем органів податкової служби, до перегляду яких мають доступ перевіряючі.
Питання: Чи має право ФОП на отримання матеріального забезпечення та соціальних послуг за умови сплати єдиного внеску?
Відповідь: Фізичні особи – підприємці незалежно від обраної системи оподаткування мають право на отримання матеріального забезпечення та соціальних послуг за умови сплати єдиного внеску, у тому числі, лікарняних та декретних за рахунок коштів Фонду соціального страхування України.
Звертаємо увагу на можливість та право найманих працівників контролювати свій страховий стаж і сплачений за них єдиний внесок.
«Своєчасна сплата єдиного внеску гарантує громадянам право на соціальний захист, а це - соціальні гарантії на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, пенсійне забезпечення та інші виплати. Водночас роботодавцям - юридичним особам та фізичним особам-підприємцям, членам фермерських господарств, особам, які провадять незалежну професійну діяльність - слід пам’ятати, що створення та накопичення заборгованості з єдиного внеску призводить до негативних наслідків та фінансових санкцій», – підкреслив заступник начальника Головного управління ДПС у Хмельницькій області Валерій Коновальчук.