Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Влада і громада Хмельниччини зацікавлені у реалізації резервів наповнення місцевих бюджетів

опубліковано 03 лютого 2020 о 17:31

Під головуванням очільника Асоціації ОТГ області, міського голови Дунаєвецької ОТГ Веліни Заяць відбулося засідання Асоціації об’єднаних територіальних громад Хмельницької області. До участі в нараді долучилися перший заступник голови адміністрації Роман Примуш, голова обласної ради Михайло Загородний, директор департаменту фінансів Сергій Пенюшкевич, заступник начальника ГУ ДПС в області Вячеслав Семенюк, голови та представники сільських, селищних, міських об’єднаних територіальних громад, керівники окремих структурних підрозділів облдержадміністрації та територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади. Учасники засідання проаналізували діяльність об’єднаних територіальних громад області за 2019 рік, обговорили проблемні питання та визначилися із перспективними завданнями на рік поточний.
Обговорили питання щодо стану виконання завдань з наповнення дохідної частини місцевих бюджетів та пошуку резервів їх наповнення. Як зазначив Вячеслав Семенюк, запорукою такої успішної співпраці ДПС в області та органів місцевого самоврядування є постійна взаємодія обох сторін по наповненню місцевих бюджетів об’єднаних територіальних громад.
На сьогодні одним із актуальних питань, яке потребує спільних дій є прийняття рішень по запровадженню місцевих податків та зборів та встановлення оптимальних ставок. зокрема, необхідно переглянути встановлені на мінімальному рівні ставки по земельному податку. Також низка СГД, які мають державні активи видані до 01.01.2002 року, згідно ст. 92 ЗКУ можуть використовувати землю на умовах оренди, сплачують платіж на рівні земельного податку. Прийняття ОТГ відповідної ставки для такої категорії землекористувачів буде спонукати їх оформляти договори оренди та дасть можливість збільшення надходжень до місцевих бюджетів плати за землю. варто своєчасно переглядати нормативно-грошову оцінку, укладати та переукладати договори оренди землі. А також залучати до оподаткування власників нерухомого майна, які використовують земельні ділянки без правовстановлюючих документів.
Крім того, вагомим резервом у наповненні місцевих бюджетів є сплата податку на доходи фізичних осіб від виплат за оренду паїв.
Також інвентаризація земель на території органу місцевого самоврядування повинна стати першочерговим завданням.
Ще одним з питань, яке потребує спільних дій є легалізація заробітної плати.
Одним із аспектів, на який слід звернути увагу, є чітке дотримання законодавчих процедур під час встановлення місцевих податків та зборів. Відтак, ставки мають встановлюватися в межах, визначених Податковим кодексом України. Крім того, вони мають прийматися до початку наступного бюджетного періоду. У разі недотримання органами місцевого самоврядування вищезазначених норм, надходження до місцевих бюджетів буде не лише мінімальним, а й зазнає втрат, а ймовірні резерви розширення бази оподаткування не будуть використані.
«Доцільно при прийнятті ставок органам місцевого самоврядування застосовувати виважений підхід до надання пільг, прийняття адекватних ставок, особливо на нерухоме майно, що використовується у високорентабельних видах діяльності. Розглянути питання щодо створення електронного реєстру власників нерухомого майна шляхом перенесення усіх реєстрів по власниках житлової та нежитлової нерухомості, а також по усіх землевласниках та землекористувачах, які на сьогодні знаходяться на паперових носіях в архівах БТІ та органів Держгеокадастру в електронний вигляд із зазначенням усіх необхідних даних для обліку. Розглянути можливість прийняття сільськими, селищними, міськими радами або радами ОТГ ставок податку для платників ІІ групи до економічно обґрунтованого навантаження на заробітну плату», - зазначив посадовець.
На засіданні було зазначено, що на сьогодні значною проблемою залишається погашення податкового боргу зі сплати за землю платниками податків та зі сплати податку на доходи фізичних осіб. Тому необхідно проводити роз’яснювальну роботу, погодити графіки і володіти ситуацією з цього питання протягом року. А це в свою чергу, дасть можливість забезпечити збільшення податкових надходжень до бюджетів громад.
Усі сторони зійшлися на думці, що належна організація взаємодії Державної податкової служби та органів місцевого самоврядування ефективно позначаються на додаткових надходженнях до місцевих бюджетів та відповідно для реалізації регіональних програм та проектів громад. Така співпраця ґрунтується на щоденній спільній роботі, ініціативі з обох сторін, комунікації та активному інформаційному забезпеченні, які дають розуміння того, що робимо одну справу задля громади і країни в цілому.