Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Правила етичної поведінки держслужбовців та їх вплив на досягнення високого кінцевого результату

опубліковано 17 жовтня 2019 о 14:25

У Державній податковій службі впроваджено етичні стандарти поведінки. Відповідний наказ «Про затвердження Правил етичної поведінки в органах ДПС» підписано Головою ДПС Сергієм Верлановим та оприлюднено на вебпорталі ДПС.
Розповідаючи про вимоги та положення цього важливого нормативного документа, начальник відділу з питань запобігання та виявлення корупції ГУ ДПС у Хмельницькій області Анатолій Томаля зазначив, що він визначає базові етичні основи у формуванні нової податкової служби, де має бути нульова толерантність до корупції, професійний підхід до справи, високий кінцевий результат роботи і висока культура спілкування з платниками податків. По суті у Правилах виписані чіткі вимоги до етичної поведінки посадових осіб служби, яких вони дотримуватимуться при виконанні своїх обов’язків.
Так, податківці повинні сумлінно, компетентно, результативно та відповідально виконувати свої обов’язки, бути неупередженими, неухильно дотримуватися загальновизнаних етичних норм поведінки, з повагою ставитися до прав, свобод та законних інтересів громадян.
Особливу увагу у Правилах приділено упередженню проявів корупції в органах ДПС. У документі також чітко прописаний механізм дій працівників служби у разі виникнення у них сумніву щодо законності виданого керівником наказу тощо.
Державні службовці у своїй діяльності керуються принципами етики державної служби, що ґрунтуються на положеннях Конституції України, законодавства про державну службу та запобігання корупції, а саме:
- служіння державі і суспільству;
- гідної поведінки;
- доброчесності;
- лояльності;
- політичної нейтральності;
- прозорості;
- підзвітності.
Таким чином, під час виконання своїх службових повноважень податківці зобов’язані неухильно додержуватися вимог закону та загальновизнаних етичних норм поведінки, шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, дотримуватися високої культури спілкування, не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам державної служби чи негативно вплинути на репутацію державного службовця. Від рівня етичної культури працівників залежить ступінь довіри до Державної податкової служби.
Етика державного службовця має вагому антикорупційну спрямованість. Закон України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 №1700-VI, а також Правила етичної поведінки в органах Державної податкової служби затверджені Наказом ДПС України №52 від 02.09.2019, визначають принципи дотримання цих правил, які в себе включають: політичну нейтральність, неупередженість, компетентність і ефективність, нерозголошення інформації, утримання від виконання незаконних рішень чи доручень.
Ключові тези визначені Законом дають розуміння державним службовцям про ті рамки за які працівники ДПС при виконанні своїх службових повноважень не мають виходити. А просте дотримання цих правил дозволить дотримуватись чинного законодавства України, а також дасть можливість сміливо назвати себе державними службовцями.
Зрештою, процес фахової, оперативної і якісної роботи працівників ДПС, який також ґрунтується на високих етичних принципах у кінцевому підсумку спрямований на формування позитивної громадської думки про службу та її головну функцію – наповнення дохідної частини бюджету.