Днями начальник Шепетівської ДПІ Головного управління ДПС у Хмельницькій області Валентина Ординська провела у Центрі обслуговування платників тренінг для новостворених підприємців щодо порядку оподаткування фізичних осіб – підприємців, які застосовують спрощену систему оподаткування першої та другої груп.
У ході тренінгу посадовець докладно пояснила особливості застосування спрощеної системи оподаткування, яка є найбільш поширеною серед підприємців-початківців. Зокрема, вона зазначила, що новостворена фізична особа – підприємець (далі – ФОП) з дати державної реєстрації до моменту переходу на спрощену систему оподаткування автоматично перебуває на загальній системі оподаткування. У такому разі вона зобов’язана подати річну декларацію про майновий стан і доходи за звітний податковий рік — до 1 травня наступного року.
Посадовиця звернула увагу, що для обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку першої або другої групи підприємець повинен подати відповідну заяву до контролюючого органу не пізніше останнього дня місяця, в якому відбулася його державна реєстрація. При цьому він вважається платником єдиного податку з першого числа місяця, що настає за місяцем реєстрації. ФОП – платники єдиного податку першої та другої груп подають податкову декларацію за підсумками року протягом 60 календарних днів після закінчення звітного (податкового) року.
Особливу увагу під час тренінгу було приділено питанням реєстрації платників у контролюючих органах. Валентина Ординська нагадала, що платник податків зобов’язаний стати на облік як за основним, так і за неосновним місцем ведення діяльності, а також завчасно повідомляти контролюючий орган за основним місцем обліку про всі об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, шляхом подання форми № 20-ОПП.
Наприкінці зустрічі посадовиця ознайомила присутніх із перевагами використання електронних сервісів ДПС — зокрема, «Електронного кабінету платника» та мобільного застосунку «Моя податкова», наголосивши, що податкова служба прибирає фізичні перепони та бар’єри в комунікації та впроваджує рішення, спрямовані на зручне обслуговування кожного відвідувача.