Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Офіційне оформлення працівників для бізнесу – це позитивний імідж і репутація надійного партнера зазначають славутські податківці

опубліковано 06 червня 2023 о 13:59

Днями фахівець Славутської ДПІ Головного управлінні ДПС у Хмельницькій області Лілія Андрущенко в складі робочої групи з інвентаризації закладів торгівлі та надання консультаційно-роз'яснювальної допомоги суб'єктам господарювання провели обстеження торгових місць.  

Лілія Андрущенко зазначила, що своєчасна і повна сплата податків до бюджету, а також забезпечення заробітною платою працівників не менше мінімальних соціальних стандартів – це обов’язок кожного роботодавця щодо соціального захисту своїх працівників. 

Нелегальна ж зайнятість – це використання роботодавцями найманої робочої праці без належного оформлення трудових відносин. Для цього роботодавцями, крім традиційного, використовуються й інші способи: це так звані стажування чи застосування випробувального терміну або оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час. При цьому роботодавці здебільшого трактують ці поняття на свій лад, переконуючи, що на цей період можна працівників офіційно не оформляти. 

Влаштовуючись на роботу неофіційно, працівник повинен чітко усвідомлювати, що отримуючи зарплату «в конверті», він позбавляється трудового стажу. Крім того, офіційно неоформлений працівник наражає себе на ризики: працювати понад норму, а то і без вихідних без додаткової оплати праці; не буде доплат за роботу в нічний час, за наднормативні роботи і роботу у вихідні дні, не буде вихідної допомоги при звільненні працівника через скорочення штатів; не буде ніяких соціальних гарантій, передбачених для працівника; не буде права на відпустку, в тому числі, і на відпустку в зв’язку з вагітністю, пологами і для догляду за дитиною, грошової компенсації за невикористану відпустку; не буде права на достроковий вихід на пенсію (якщо робота пов’язана з шкідливими умовами праці); не буде права на охорону праці; працівник не матиме змоги зареєструватись в центрі зайнятості як безробітний та отримати відповідну допомогу та багато інших негативних наслідків. 

Робота податкової служби Хмельниччини спрямована на сприяння легалізації найманої праці і на максимальне поєднання інтересів роботодавців та працівників,. 

Наголошуємо, що офіційне оформлення працівників для бізнесу – це позитивний імідж і репутація надійного партнера, що в свою чергу є запорукою успіху і стабільності, а також отримання прибутків. 

Наймані ж працівники повинні зробити свій вибір на користь легальної праці, усвідомлюючи переваги роботи в законодавчому полі. 

Акцентувала увагу на застосуванні реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку. Детально  роз’яснила переваги використання програмних реєстраторів розрахункових операцій та необхідність запровадження платіжних терміналів при проведенні готівкових розрахунків. 

Лілія Андрущенко наголосила на необхідності дотримання порядку заповнення платіжних документів на сплату податків, оскільки помилки платників податків, допущені під час заповнення платіжок, призводять до несвоєчасного зарахування платежів до бюджету, виникнення податкового боргу і, відповідно, нарахування пені та штрафних санкцій.  

Крім того, нагадала присутнім про можливість отримання податкової знижки платниками податків, які здійснюють витрати на оплату освітніх послуг та ознайомили присутніх з переліком необхідних документів та розповіла про переваги використання електронних сервісів податкової служби, зокрема «Електронного кабінету» для подання податкової декларації про майновий стан і доходи.    

Варто нагадати, що на базі Головного управління ДПС у Хмельницькій області (далі – ГУ ДПС) створена електронна скринька Комунікаційної податкової платформи за адресою km.ikc@tax.gov.ua, на яку представники бізнесу та громадськості можуть звернутись до ГУ ДПС з нагальними питаннями.