Актуальні питання взаємодії з податковою службою Хмельницької області та використання найзручніших та оптимальних способів отримання послуг податкової, у тому числі в умовах карантину, розглянуто у ході телефонної «гарячої лінії» начальника управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Хмельницькій області Ірини Мустаєвої з платниками податків.
Загалом наголошено на тому, що у зв’язку із введенням додаткових обмежень та переходом області до «червоної зони» з метою запобігання поширенню вірусу COVID-19 податкова рекомендує платникам податків утриматися від відвідування центрів обслуговування платників без нагальної потреби та користуватися електронними сервісами ДПС для подання звітності, сплати податків та для отримання адміністративних послуг.
«Наголошено на такому позитивному моменті, як надання платниками податкової звітності засобами телекомунікаційного зв’язку, рівень якого на Хмельниччині перевищує 90 відсотків. Даний факт засвідчує, що більшість платників є активними користувачами електронних сервісів ДПС та Електронного кабінету. Це широкі можливості реалізувати свої обов`язки та права у сфері оподаткування в режимі on-line», - наголосила Ірина Мустаєва.
Подати звітність чи заяву, сплатити платежі, отримати довідку про відсутність заборгованості, листуватись з органом ДПС, зареєструватися платником ПДВ, внести зміни до своїх облікових даних, замовити облікову картку платника, отримати довідку про доходи чи витяг з реєстру, зареєструвати РРО чи програмний РРО – і все це можна зробити не виходячи з дому чи кабінету в будь-який зручний для платника час.
Якщо у платника є діючий сертифікат електронного цифрового підпису, такий платник може скористатися усіма перевагами електронного документообігу, але дуже важливо йому стежити, щоб термін дії такого сертифікату не добіг кінця, бо в цьому випадку його можна продовжити он-лайн повторно (дистанційно)за електронним запитом.
Це потрібно зробити не пізніше дня, що передує дню закінчення строку чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
З метою уникнення помилок при повторному (дистанційному) формуванні сертифікатів за електронним запитом рекомендуємо здійснювати дане формування за декілька днів до закінчення строку чинності сертифікатів.
Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають: чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів); незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.
Щодо кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, отриманих від Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС, то строк їх чинності становить 2 (два) роки з моменту їх формування.
Не пізніше дня, що передує дню закінчення строку чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, отриманих від цього надавача користувач може повторно (дистанційно) сформувати сертифікати за електронним запитом он-лайн або за допомогою програмного забезпечення «ІІТ Користувач ЦСК-1».
Перевірити термін дії кваліфікованого сертифіката відкритого ключа можна на офіційному інформаційному ресурсі Надавача (https://acskidd.gov.ua).