Начальник Славутського відділу обслуговування Володимир Яремчук провів робочу зустріч з начальником управління соціального захисту населення виконавчого комітету Славутської міської ради Світланою Ябковською, заступником начальника управління Олександром Хмелевським щодо актуальних питань податкового законодавства.
Володимир Яремчук звернув увагу присутніх на неприпустимість порушення законодавства про працю. Посадовець зазначив, що незадекларована праця – це свідоме уникнення роботодавцями і працівниками офіційного оформлення трудових відносин. Така практика може здатися привабливою, оскільки вона дозволяє обом сторонам отримати певні переваги, такі як зменшення податкового навантаження, уникнення виплат до фондів соціального страхування, або навіть отримання соціальних пільг, які інакше були б недоступними. Проте, такий підхід несе в собі серйозні ризики і довгострокові негативні наслідки як для працівників, так і для роботодавців.
На жаль, незадекларована праця залишається поширеним явищем і під час війни. Це не тільки підриває соціальну справедливість, але й завдає суттєвої шкоди економіці та обороноздатності нашої країни. Кожна гривня, не сплачена до державного бюджету через незадекларовану працю, зменшує можливості для фінансування армії, підтримки соціальних програм, модернізації інфраструктури та реалізації інших важливих державних ініціатив.
Крім того зазначив, що законодавство України зобов’язує суб’єктів господарювання використовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО) та програмні РРО (ПРРО) для чесного ведення бізнесу і фіскалізації платежів.
Впровадження фіскалізації розрахунків для платників є не лише зручним інструментом для обліку отриманих доходів, а й підтвердженням того, що представники бізнесу працюють відкрито та чесно, а це сьогодні надзвичайно важливо.
Звернув увагу на наповнення місцевих бюджетів. Зокрема, учасники зустрічі обговорили проблему податкової заборгованості та шляхи її зменшення, адже своєчасна сплата податків є важливим чинником фінансової стабільності громади. Йшлося також про резерви для збільшення надходжень – використання наявного потенціалу території, активізацію роботи з підприємцями та правильну організацію обліку.
Володимир Яремчук наголосив на важливості уважного й коректного заповнення платіжних документів. Помилки у реквізитах можуть призвести до несвоєчасного зарахування коштів, що шкодить як бюджету громади, так і самим платникам та роз’яснив порядок отримання податкової знижки, хто може скористатись таким правом, які витрати можна віднести до податкової знижки та які документи необхідно додати до декларації про майновий стан та доходи.
Також присутніх ознайомив з перевагами сучасних електронних сервісів ДПС, які дозволяють подати звітність, отримати довідки чи сплатити податки онлайн, що суттєво економить час і мінімізує контакт із контролюючими органами.
Розповів про відкриття Офісу податкових консультантів, організацію роботи Центру обслуговування платників податків та надання адміністративних послуг, про основні аспекти Національної стратегії доходів до 2030 року у контексті безбар’єрності та реалізації експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в ДПС.